Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. 


Fraktsätt och kostnad -Privat

Vi tillämpar postnords fraktsätt enl nedan. Du som kund väljer själv i kassan, hur du önskar få ditt paket levererat. Priser baserat på vikt, från 29 kr - 199 kr (inkl moms).

Varubrev: Hemleverans till mottagarens brevlåda.

MyPack Home: Hemleverans där mottagaren väljer tid och plats.

MyPack Collect: Leverans till serviceställe eller Paketbox.


Betalning

Alla priser anges i SEK inklusive moms.

Puckies of Sweden AB, erbjuder fyra olika alternativ för betalning av produkter:

Faktura: Vid betalning via faktura samarbetar vi med KLARNA. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Puckies Faktura För företagskund, betaldagar 15 dgr. En Administrationskostnad på 19kr debiteras i samband med köp. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Payson Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Swish e-handel: Pengarna reserveras omgående, och dras från ditt konto samma dag.


Leveranstid

Puckies of Sweden AB säljer endast produkter tillgängliga från lager. Leveranstiden är i normala fall 2-5 arbetsdagar, beroende på vart i Sverige leveransen skall ske och vilken veckodag beställningen lades. Vi skickar varor från vårt lager måndag, tisdag, onsdag och i vissa fall torsdagar.

Leveranstid under högtider och röda dagar, såsom jul, nyår, midsommar och påsk eller kampanjer är vanligtvis längre än normalt.


Leveranser

Puckies of Sweden AB anlitar DHL och Postnord. För frystransport anlitas Frigoscandia.

För ej utlösta varor debiteras en administrativ avgift om fraktkostnad plus 300 kr. Var noga med att alltid ange korrekt leveransadress och telefonnummer, du är själv ansvarig om adressen är felaktig och varorna inte når fram till dig.


Allmänt

Vi tar inte ansvar för hur varans form ser ut eller om gods blivit skadad under transporten med posten.

Vårt frysta sortiment av Puckies, tål rumstemperatur några dagar men bör komma in i kyl eller frys efter mottagandet för längsta hållbarighet och för att behålla varans fräschör.

 

Privat Policy

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post, [email protected].


Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.


Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vi ersätter med ny vara.


Öppet köp

Puckies of Sweden AB, erbjuder ej öppet köp på varor.


Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, vid retur om defekter eller dyl, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.


Integritetspolicy GDPR

Så skyddar vi dina personuppgifter: Puckies of Sweden´s integritetspolicy. För oss är det viktigt att du känner dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Därför har vi en integritetspolicy och den får du gärna ta del av. Läs vår integritetspolicy för att få en förståelse för hur vi samlar in, använder, skyddar och på andra sätt hanterar de personuppgifter du lämnar till oss via webbplatsen och webbshoppen.


Vi har ansvar för att behandla dina personuppgifter på ett tryggt sätt. 

Puckies of Sweden AB (org.nr: 559031-6971) är personuppgiftsansvariga när det kommer till behandling av kunders och intressenters personuppgifter. Det betyder att vi är ansvariga för att alla de personuppgifter vi tar emot eller samlar in, behandlas i enlighet med gällande svenska lagar och förordningar.


Vi behandlar och lagrar dina personuppgifter i enlighet med svensk lagstiftning. 

För att få behandla personuppgifter ska det finnas stöd i gällande dataskyddsreglering. Det kallas rättslig grund och betyder att – för att behandlingen av dina personuppgifter ska vara laglig


Ska behandlingen uppfylla något av följande:

-Den är nödvändig för att fullgöra ett avtal med dig.

-Den är nödvändig för att fullgöra våra rättsliga förpliktelser.

-Den är nödvändig för att skydda intressen som är av grundläggande betydelse för dig eller för någon annan fysisk person.

-Behandlingen behövs för att vi ska kunna utföra en uppgift av allmänt intresse eller

myndighetsutövning.

-Personuppgifter kan och får också behandlas när/om det finns samtycke.


Säkerhetsåtgärder för din trygghet. 

Vi vidtar nödvändiga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att de personuppgifter som vi lagrar och behandlar skyddas från obehörig åtkomst, förändring och förstörelse. När vi utvecklar vår verksamhet, sker det med respekt för den personliga integriteten och med beaktande av dataskyddslagstiftningen.


Så samlar vi in personuppgifter via vår webbplats. 

Vi samlar bara in och behandlar person- och företagsuppgifter som är relevanta för vår verksamhet. När du beställer varor från oss, som privatperson eller återförsäljare via vår webbshop, så sparar vi dina person- och företagsuppgifter. Adressen sparas för att kunna ge dig ett svar samt för eventuell framtida korrespondens – till och från dig – i samband med senare ordrar.


Så behandlar vi personuppgifter som du lämnar till oss via vår webbplats. 

När du beställer varor från oss, som privatperson eller återförsäljare via vår webbshop, sparar vi dina person- och företagsuppgifter. Det gör vi främst för att kunna slutföra din beställning. Vi behåller därefter dina företags- och personuppgifter för att göra det enklare

både såväl för dig som kund och för oss, vid aktuella och framtida ordrar.

Så länge lagrar vi personuppgifter. Alla personuppgifter du lämnar när du besöker vår webbplats eller handlar i webbshoppen, lagras i våra system. Vi lagrar inte dina personuppgifter längre än nödvändigt, dock högst 2 år efter vår sista kontakt.

Du kan när som helst kontakta oss via e-post [email protected] och be oss att radera dina uppgifter i förtid. Dina kunduppgifter, som kund i webbshoppen, sparas i våra system.


När lämnar vi ut dina personuppgifter till andra utanför Puckies webshop? 

Personuppgifter lämnas ibland ut till andra utanför organisationen, men bara då det kan anses nödvändigt. Vi lämnar uppgifter till våra avtalspartners när det gäller leveranser och transporter (Postnord). Våra leverantörer av IT och kommunikationsarbete har också åtkomst till de personuppgifter vi behandlar. Leverantörerna agerar som personuppgiftsbiträden och hanterar personuppgifter på uppdrag av oss och i enlighet med våra instruktioner.


Du har rätt att be oss uppdatera eller radera dina kontaktuppgifter – så gör du. 

Vi ansvarar för att dina personuppgifter alltid behandlas i enlighet med gällande svensk lag.

På din begäran eller på eget initiativ, så gör vi vårt bästa för att alltid rätta eller komplettera personuppgifter som upptäckts vara felaktiga, ofullständiga eller missvisande.


Som kund har du alltid rätt till att få dina personuppgifter raderade.

Det betyder, att du kan kontakta oss och begära att dina personuppgifter tas bort om de inte längre behövs för de ändamål som låg till grund för att de samlades in.

I vissa fall finns också laglig grund för din rätt till det som kallas för dataportabilitet. Det innebär att du har rätt att under vissa förutsättningar få ut och överföra dina personuppgifter i ett maskinläsbart format till någon annan part med personuppgiftsansvar. Du har självklart också rätt att lämna in eventuella klagomål angående behandling av dina personuppgifter till Datainspektionen.


Du kan begära registerutdrag eller rättelser.

Du har rätt att – vid ansökan – utan kostnad få information om vilka av dina personuppgifter som vi registrerat och behandlar i våra register. Kontakta oss skriftligen och ange namn, personnummer, postadress, telefonnummer och e-postadress. Utdraget skickas till din folkbokföringsadress.